Přejít na obsahovou část stránky

Informatika a Výpočetní technika

  • Členové předmětové komise

    Předseda:

    • Ing. Libor Zámecký

    Členové:

    • Mgr. Kateřina Herinková
    • Mgr. Jakub Jodas
    • Mgr. Jakub Krejčí
    • Mgr. Lenka Kreplová
    • Mgr. Jiří Štěrba
    • Mgr. Pavel Železný
  • Akce předmětové komise
  • Obsah výuky
    • Gymnázium šestiletý cyklus

      Prima a sekunda:

      Předmět pokrývá oblast Informační a komunikační technologie podle požadavků uvedených v RVP ZV, vychází z tematického okruhu Využití digitálních technologií vzdělávací oblasti Člověk a svět práce (RVP ZV), ze které také čerpá část hodinové dotace. Dále uvádí probíraná témata do souvislostí s tématy probíranými v dalších vyučovacích předmětech a rozvíjí tím mezipředmětové vztahy.

      Výuka probíhá ve skupinách s maximálním počtem žáků 17.

      V oblasti Informační a komunikační technologie předmět umožňuje žákům získat základní dovednosti v ovládání výpočetní techniky, orientovat se a pracovat s informacemi v oblasti jejich získávání, třídění, aktualizace a ukládání. Její zvládnutí jim umožňuje zapojit se efektivně do procesu vzdělávání i života profesního.

      Z oblasti Člověk a svět práce integruje okruh Využití digitálních technologií. Zařazený okruh vede žáky k praktickým pracovním dovednostem a návykům s výpočetní technikou, přispívá k vytváření životní a profesní orientace žáků, k dodržování zásad bezpečnosti a hygieny práce. Vede žáky k ovládání a využití moderní digitální techniky a technologií.

      Významnou část výuky tvoří nácvik psaní hmatovou metodou na klávesnici počítačů a zvyšování přesnosti a rychlosti psaní. Výuka je zařazena průběžně do obou ročníků studia (tak, aby u žáků došlo k dostatečnému upevnění ergonomických zásad psaní a automatizaci hmatů), vede žáka k cílevědomosti, soustředění, vytrvalosti a smyslu pro přesnou práci. Procvičování a kontrole je věnována zpravidla část vyučovací hodiny, ve které jsou žáci schopni udržet koncentraci a přesnost psaní. V prvním ročníku se předpokládá zvládnutí základních písmen na klávesnici bez diakritiky včetně ů, ú. Ve druhém ročníku dokončení nácviku zbývajících kláves, upevňování hmatové metody a zrychlení psaní. Učitel vyžaduje po žácích pravidelnou domácí přípravu formou procvičování hmatů (postačuje zpravidla cca 15 minut denně).

      Kvinta až sexta:

      Předmět pokrývá oblast Informatika a informační a komunikační technologie podle požadavků uvedených v RVP G, a vychází také z tematického okruhu Využití digitálních technologií vzdělávací oblasti Člověk a svět práce. Dále uvádí probíraná témata do souvislostí s tématy probíranými v dalších vyučovacích předmětech a rozvíjí tím mezipředmětové vztahy.

      Výuka probíhá v odborných učebnách, vybavených výpočetní technikou, ve skupinách s maximálním počtem 17 žáků.

      V tercii a kvartě je při výuce uplatněna metoda CLIL. Vybrané kapitoly jsou vyučovány v anglickém jazyce v rozsahu 25 % výuky v ročníku.

    • Gymnázium osmiletý cyklus

      Předmět pokrývá oblast Informační a komunikační technologie podle požadavků uvedených v RVP ZV (prima - kvarta), vychází z tematického okruhu Využití digitálních technologií vzdělávací oblasti Člověk a svět práce (RVP ZV), ze které také čerpá část hodinové dotace. Dále uvádí probíraná témata do souvislostí s tématy probíranými v dalších vyučovacích předmětech a rozvíjí tím mezipředmětové vztahy (MPV). 

      Výuka probíhá ve skupinách s maximálním počtem 15 žáků. 

      Vzdělávací obsahpdf127.88 KB
    • Gymnázium čtyřletý cyklus

      Předmět pokrývá oblast Informatika a informační a komunikační technologie podle požadavků uvedených v RVP G, a vychází také z tematického okruhu Využití digitálních technologií vzdělávací oblasti Člověk a svět práce. Dále uvádí probíraná témata do souvislostí s tématy probíranými v dalších vyučovacích předmětech a rozvíjí tím mezipředmětové vztahy.

      Výuka probíhá ve skupinách s maximálním počtem 17 žáků.

      Vzdělávací obsahpdf194.82 KB
    • Pedagogické lyceum
      Předmět pokrývá oblast vzdělávání v informačních a komunikačních technologií podle požadavků uvedených v RVP Pedagogické lyceum. Uvádí probraná témata do souvislosti s tématy probranými v dalších vyučovacích předmětech a rozvíjí tím mezipředmětové vztahy.

      Výuka probíhá ve skupinách s maximálním počtem žáků 17.

      Předmět Výpočetní technika vychází z kurikulárního rámce Vzdělávání v informačních a komunikačních technologiích a integruje průřezové téma Informační a komunikační technologie.

      Žáci získají teoretické znalosti a praktické dovednosti práce s prostředky informačních a komunikačních technologií a zpracování informací. Důraz je kladen především na získání praktických dovedností práce s IT.

      Výuka směřuje k tomu, aby žák:

      • porozuměl základům informačních a komunikačních technologií;
      • na uživatelské úrovni používal základní a standardní aplikační programové vybavení: textový editor, tabulkový kalkulátor, software pro tvorbu prezentací, databázový program, rastrový a vektorový grafický editor, princip tvorby webových stránek, algoritmizace a základní principy programování;
      • zvládal efektivní práci s informacemi s využitím informačních a komunikačních technologií a komunikaci pomocí Internetu a síťových prostředků.
      Vzdělávací obsahpdf181.91 KB
    • Předškolní a mimoškolní pedagogika

      Předmět pokrývá oblast vzdělávání v informačních a komunikačních technologiích podle požadavků uvedených v RVP Předškolní a mimoškolní pedagogika. Uvádí probíraná témata do souvislostí s tématy probíranými v dalších vyučovacích předmětech a rozvíjí tím mezipředmětové vztahy.

      Předmět je zařazen do prvního až třetího ročníku čtyřletého studia s hodinovou dotací podle následující tabulky. Výuka probíhá ve skupinách s maximálním počtem 17 žáků.

      Předmět Výpočetní technika vychází z kurikulárního rámce Vzdělávání v informačních a komunikačních technologiích a integruje průřezové téma Informační a komunikační technologie.

      Předmět Výpočetní technika vychází z kurikulárního rámce Vzdělávání v informačních a komunikačních technologiích. Žáci získají teoretické znalosti a praktické dovednosti práce s prostředky informačních a komunikačních technologií a zpracování informací. Důraz je kladen především na získání praktických dovedností práce s IT.

      Výuka směřuje k tomu, aby žák: 

      • porozuměl základům informačních a komunikačních technologií;
      • na uživatelské úrovni používal základní a standardní aplikační programové vybavení: textový editor, tabulkový kalkulátor, software pro tvorbu prezentací, databázový program, rastrový a vektorový grafický editor;
      • zvládal efektivní práci s informacemi s využitím informačních a komunikačních technologií a komunikaci pomocí Internetu a síťových prostředků.
      Vzdělávací obsahpdf170.57 KB
  • Vybavení učeben

    Vybavení učeben Výpočetní techniky

    UVT1

    • 17 žákovských PC a 1 učitelský PC (Intel Core i5, 4 GB RAM, 320 GB HDD, DVD-RW, monitor 22“ LCD, Windows 10 Pro, Office Pro, Zoner PhotoStudio, Zoner Callisto, Python, PSPad).
    • Dataprojektor EPSON EB-84.
    • Dotyková tabule SmartBoard 680, ozvučení.

    UVT2

    • 17 žákovských PC a 1 učitelský PC (AMD A8-7600, 8 GB RAM, 500 GB HDD, DVD-RW, monitor 19“ LCD, Windows 10 Pro, Office Pro, Zoner PhotoStudio, Zoner Callisto, Python, PSPad).
    • Dataprojektor Benq MX660.
    • Dotyková tabule SmartBoard 680, ozvučení.

    UVT

    • 17 ks žákovských PC a 1 učitelský PC (Intel Core i5, 4 GB RAM, 320 GB HDD, DVD-RW, monitor 22“ LCD, Windows 10 Pro, Office Pro, Zoner PhotoStudio, Zoner Callisto).
    • Dotyková obrazovka JAWIQ 455, ozvučení.

Tento web využívá cookies

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti