Žákyně střední školy, které se zaměřují na předškolní pedagogiku, absolvují svou učební praxi přímo v mateřských školách Olomouckého kraje a využívají při své práci metody, které obohacují tradiční přístup k výuce. Jedním z inovativních přístupů jejich práce je interaktivní činnost s robotickou včelkou Bee-Bot.
Bee-Bot, malý robot ve tvaru roztomilé včelky, je navržen tak, aby byl pro děti snadno ovladatelný a podporoval jejich zájem o základy programování. S jednoduchým rozhraním umožňuje dětem zadat sekvenci příkazů, aby se robot pohyboval po herním plánu. Práce s Bee-Botem rozvíjí řadu důležitých schopností, jako je prostorová orientace, logické myšlení, schopnost plánování a týmová spolupráce. Připravené aktivity jsou vždy pečlivě navrženy tak, aby zohledňovaly věk dětí, jejich individuální schopnosti a potřebu kombinovat učení se zábavou. Děti díky tomuto přístupu zažívají radost z objevování a vytváří si první základy pro budoucí práci s moderními technologiemi.
Realizací učebních a odborných praxí žáků oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika v rámci projektu IDZ OK, s využíváním inovativních přístupů v jejich práci, se naplňuje jeden ze stěžejních cílů podaktivity 2.13 Podpora zvyšování kvality přípravy budoucích učitelů a učitelek mateřských škol na SŠ a VOŠ.
Mgr. Romana Studýnková
ředitelka Gymnázia Jana Blahoslava a Střední pedagogické školy, Přerov, Denisova 3