Upravit stránku
Přejít na obsahovou část stránky

IKAP OK II - Workshop "Metodické kabinety" na téma "LÉTO"

Dne 16. 6. 2022 proběhl v rámci projektu Implementace krajského akčního plánu Olomouckého kraje II pátý ze série pěti workshopů „Metodické kabinety“, určený učitelům z MŠ Olomouckého kraje, tentokrát na téma „LÉTO“. 

Kabinet Informačních technologií úvodem seznámil účastníky s těmito tématy:

  • Využití interaktivních aplikací iŠkoličky Barevné kamínky: Červen, Moje vlast, S Lipáčkem na výlet - kreslený panáček Lipáček zve děti na výlety po místech obrázkové mapy ČR a provází je úkoly.
  • Bee bot programovatelná včela - digitální koutek - využití obrázků míst a programování včely, která mezi nimi putuje.
  • Konstrukční a komunikační koutek - digitální fotoaparát , digitální mikrofon - modelování místa bydliště, tvorba plakátu.
  • Fontány – seznámení s digitálními technologiemi (fotoaparát, tablet, počítač, tiskárna) – projekt PPUČ - na procházce pořízení fotografií fontán a následná práce s nimi.

Kabinet výtvarné výchovy připravil pro účastníky praktické vyzkoušení výtvarných technik pro tvorbu s mottem Motto: Léto - malí malíři:

  • Práce s krepovým papírem - malování krepovým papírem, otisk krepového papíru.
  • Malování whiteboardem - rybičky na vodní hladině.
  • Papírový hledáček (v podobě např. mořského živočicha, lodě, děvčátka, …).
  • Stínový kaleidoskop a dalekohled.
  • Rytí do olejového pastelu.
  • Květinová paleta, květinové šatičky pro panenku.

  • Akční gestická malba (inspirace Jaksonem Pollockem).

V kabinetu hudební výchovy se účastníci prakticky zapojili do následujících hudebních aktivit s tématy: moje tělo, veselý orchestr, výlet k babičce:

  • Jepo i tai tai je (hra na tělo).
  • W. A. Mozart: Chléb s máslem - pohybová aktivita s vážnou hudbou.
  • Malí muzikanti - zpěv kánonu, pohybový a instrumentální doprovod.
  • Večer u rybníka - motivační píseň k poslechu.
  • Václav Trojan: Žabák - poslechová hádanka.
  • Žabka a kytara - píseň s prvky jazzu.
Kabinet dramatické výchovy si pro účastníky připravil praktické aktivity s tematy dítě a jeho tělo a dítě a svět:
  • Aktivity - práce s tělem, práce s rytmem, pohyb a pantomima.

  • Aktivizující metody - pohybový ritual, chůze v prostoru, objevování možností pohybového ztvárnění.

  • Pantomima - řeč těla bez mluveného slova, cílem pohybové a pantomimické práce je postupně dosáhnout pravdivosti, přesnosti a sdělnosti, rozvíjí schopnost vyjadřovat se úsporně a věcně, pěstuje smysl pro rytmus a prostorové cítění.

  • Práce s tělem a rytmem - správné držení těla, rytmus a chůze v prostoru, vnímání svého tělo a jeho možností, rytmická a temporytmická složka pohybu, prostorová orientace a pohyb v prostoru.

Účastníci získali nové inspirace v oblasti výtvarné, hudební a dramatické s podporou digitálních technologií. Tyto poznatky jim pomohou obohatit svou učitelskou praxi a zařadit do ní moderní přístupy, metody výuky s využitím digitálních technologií k rozvoji informatického myšlení v duchu Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+.

Tento web využívá cookies

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti