Přejít na obsahovou část stránky

Pedagogická poema 2022

Pražská, povedená, pohádková, poetická, přátelská, příběhová, procítěná …
Okouzlující, osvobozující, oslovující, originální, otevřená dětem, odvážná …
Emocionální, empatická, estetická, energická …
Motivační, morální, magická, mimořádná, moderní, melodická, mladistvá, mateřská …
Akční, akustická, artikulační, ambiciózní …

7. – 10. 11. 2022 na pedagogické škole v Praze proběhl 54. ročník přehlídky v přednesu prózy, poezie, ve čtení a improvizaci žáků středních pedagogických škol, středních odborných škol pedagogických a pedagogických lyceí Pedagogická poema. Ze tří soutěžních školních kol byli vybráni tito žáci: Dagmar Pešková, Ella Pohnánová a David Vlček. Pražské dny byly naplněny nejen vystoupeními žáků, ale skvělými semináři pro žáky i pedagogy, které vedli výborní a inspirativní lektoři.

Žáci měli možnost vystoupit v legendárním divadle Semafor, jehož genius loci dýchá ze všech zdí i fotografií. Příští, jubilejní 55. ročník Pedagogické poemy se koná v Liberci.

Jsem ráda, že jsem se mohla zúčastnit letošní přehlídky Poema, která se konala v Praze. Byla jsem na čtení. Procvičovali jsme změnu hlasu, správné přečtení přímé řeči, mezer a interpunkčních znamének, dělbu textu mezi více čtenářů, plynulé navázání na předchozího čtenáře, a nakonec i předčítání před publikem. Lektoři byli milí, přátelští a poskytovali nám jak konstruktivní kritiku, tak i chválu. Kolektiv jsem měla skvělý, protože všichni byli kamarádští, navzájem jsme se podporovali a dodávali si odvahu. Doprovodný program byl také zajímavý, já jsem například byla na besedě s panem Arnoštem Goldflamem. Celá Poema se mi velmi líbila a odnesla jsem si mnoho zážitků a zkušeností.
Dagmar Pešková, 2. AP

Pedagogická poema mi dala nezapomenutelné zkušenosti a naučila spoustu nových věcí. Nejen že mi pomohla rozvíjet se v improvizovaném vyprávění, ale také mi ukázala, jak pracovat s nervozitou a strachem.
Součástí Poemy byla i beseda s Arnoštem Goldflamem, při které jsem se dobře bavila a dozvěděla se o tomto herci a režisérovi spoustu zajímavých věcí.
Pokud se mi ještě někdy naskytne šance zúčastnit se Pedagogické poemy, budu se o to velmi snažit.
Ella Pohnánová, 2. CP

Celkově jsem si letošní poemu užil stejně jako minulou. Možná i více.
Na seminářích se mi nejvíce líbil kolektiv (všichni si se všemi sedli, příjemná atmosféra, pohoda, skvělí lektoři). Líbil se mi i seminář sám o sobě, lektoři si připravili dobrý program (hai-ku, tai-chi, slow-motion, jsem papír, živý obraz atd.).
Recitace v divadle Semafor měla své vlastní kouzlo.
David Vlček, 3. D

Tento web využívá cookies

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti