Upravit stránku
Přejít na obsahovou část stránky

Virtuální mobilita - Erasmus+ KA2

Cultural heritage: a precious treasure to be preserved, shared and passed on to future generations

20. 4. 2022 – středa:

Sešli jsme se o velké přestávce v osmi lidech (kompletní počet členů je devět, ale každý den vždy jeden z nás chyběl). Každý si usedl ke svému tabletu a všichni se připojili ke stejnému hovoru, takže netrvalo dlouho, než jsme se shodli na tom, že budeme jako tým volat přes jeden tablet. Do hovoru se připojili žáci z Lotyšska, Španělska a Itálie. Ze začátku se vždy pozdravili i učitelé, ovšem ti museli utíkat učit, a tak jsme si jakožto žáci ze čtyř zemí vystačili sami. První den byl zaměřen na národní tance. Lotyšsko začalo s prezentací svých národních tanců a hudby. V prezentaci ukázali i tradiční kostýmy (kroje). Následovalo video, kde popisovali, jak se tanec naučit. Jelikož nám ve videu ukázali tance krok po kroku, tak jsme si přes video chat i zatančili. Po skončení prezentace a našem tancování jsme dostali hodinu a půl na přípravu naší prezentace a ukázky vlastních tanců. Hovor se tedy na potřebný čas pozastavil a my jsme se dali do práce. Připravili jsme prezentaci na českou polku a dvě kolegyně natočily videoukázku i s rozborem kroků. Po skončení práce jsme se ve zbylém čase lépe poznali i my jako kolektiv. Dokonce jsme si spolu pustili i AZ kvíz.

Uplynula hodina a půl a opět jsme se připojili do hovoru. První začali žáci ze Španělska. Prezentaci neměli, ale pojali to velice příjemně. Pustili hudbu a my jsme s nimi tancovali. Zatančili jsme si macarenu a další dva „party tance“. Všechny školy se zapojily a tancovaly. Po Španělsku jsme byli na řadě my. Já jsem četl a prezentoval prezentaci a pustili jsme video. Naši zahraniční přátelé si s námi poté zatancovali polku. Chtěli jsme si s nimi ovšem zatančit ještě něco, tak jsme si odhlasovali „ptačí tanec.“ Jako poslední šla Itálie, která stejně jako Španělsko neměla prezentaci, nýbrž pouze videoukázku. Video mělo příšernou akustiku, takže hudba nebyla téměř slyšet. Poté jsme si opět společně zatancovali italský tanec a nakonec jsme si ještě zopakovali tanec Lotyšska. Potom jsme si sedli, rozloučili se a těšili se na další den.

21. 4. 2022 – čtvrtek:

Opět nás přišlo 8. Už jsme si automaticky všichni sedli k jednomu počítači a těšili se na dnešní téma – chleba a jeho typické užití pro daný stát.

Moje maličkost na své náklady nakoupila chleba, veku a suroviny na výrobu chlebíčků.

Den zahájilo Lotyšsko se svou prezentací. Zjistili jsme, že Lotyši jí chleba úplně se vším. Dokonce ho používají i do sladkých dezertů. Po prezentaci opět přišla videoukázka, jak se u nich chleba peče.

Poté jsme opět měli hodinu a půl čas na to připravit si svou prezentaci a video. V naší skupině se do prezentace pustily dvě kolegyně a našly i video, jak se v Česku peče chleba. Já se zbytkem kolektivu jsme se pustili do přípravy chlebíčků. Připravili jsme chlebíček na ukázku a celý postup jsme dokumentovali pro naše zahraniční kamarády.

Při pokračování hovoru jsme měli technické potíže, a proto s videem začala Itálie. Chlapec z Itálie měl skvělé video, kde sám uválel těsto a upekl chleba. Měl k dispozici specifickou italskou pec potřebnou k pečení, protože jeho otec vlastní restauraci. Během toho jsme rozběhli jiný tablet a mohli jsme prezentovat. Kolegyně odprezentovaly prezentaci a ukázali jsme video, jak se peče chleba. Přišla i část s mou maličkostí, jak jsem chystal chlebíček, který byl následně v průběhu hovoru sněden. Ostatní státy nevěřily tomu, že je to pochoutka, ovšem každý správný Čech by se chlebíčků ujedl. Nakonec nám Španělsko ukázalo svůj styl pečení chleba. Pochoutky ovšem neukázali ☹

Po odprezentování a videoukázkách jsme si ještě sedli a učili se navzájem slova z našich jazyků. Dost jsme se nasmáli a sblížili. Ve Španělsku mají velice dlouhá a nepřeložitelná slova. Následně se vybil tablet a my jsme si šli dát další chlebíček a utíkali jsme domů.

 

22. 4. 2022 – pátek:

Je tu poslední den, jako vždy 8 členů. Téma posledního dne bylo regionální jídlo a pochutiny.

Tentokrát přišla zajímavá změna – prezentovat začala paní učitelka Anita Zaļaiskalne z Lotyšska.

Zhruba nám ukázala, o co půjde, a nechala nás pracovat na našem tématu a mě na tomto shrnutí našich tří dnů, jež jsme příjemně strávili online s našimi přáteli ze světa.

Do našeho kulturního dědictví jsme vložili kapra, frgál, pražskou šunku a pivo (tvarůžky tam kolegyně nedaly ☹).

Jako první prezentovali Italové a ukázali nám těstoviny, pizzu, uzeniny a mozzarellu. Všichni jsme dostali hlad. Prezentace byla moc vydařená, ale té naší nesahala ani po pás. Naše prezentace začala kaprem, následoval frgál, potom pražská šunka a to nejlepší nakonec – pivo. Udělali jsme našemu pivu náramnou reklamu… naneštěstí se tam objevil i Birell, ale co už, vždyť je taky český. Naše prezentace byla lepší než italská. Po naší prezentaci následovala vášnivá diskuze o pivu, kvůli které jsme byli nuceni prokázat svůj věk. Nakonec nám svou prezentaci ukázala španělská škola a tím vše skončilo. Se zahraničními přáteli jsme se řádně rozloučili a spokojeně jsme šli na oběd.

Musím říct, že to byla skvělá zkušenost. Všichni jsme si to moc užili a jsme vděční za takovou příležitost i zážitek.

  • Virtuální mobilita - Erasmus+ KA2
  • Virtuální mobilita - Erasmus+ KA2
  • Virtuální mobilita - Erasmus+ KA2Virtuální mobilita - Erasmus+ KA2
  • Virtuální mobilita - Erasmus+ KA2

Tento web využívá cookies

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti