V rámci učební pedagogické praxe měli žáci třetích ročníků i v letošním roce možnost navštívit SŠ, ZŠ a MŠ pro sluchově postižené v Olomouci.
Během exkurzí, které se konaly 23. 9. a 26. 9. 2019 se žáci díky výkladu paní Marcely Štolcarové seznámili s historií a posláním školy, která v letošním roce oslaví již 125. výročí od založení.
Navštívili praktickou školu dvouletou, obor „Ruční práce a příprava pokrmů“, která je pro žáky s těžkým kombinovaným postižením v kombinaci s postižením sluchovým. Nahlédli do relaxačně stimulační místnosti a internátu, který využívají nejen děti ze vzdálenějších lokalit, ale i děti z blízkého okolí, které preferují pobyt v komunitě neslyšících.
Zúčastnili se výuky matematiky ve třetí třídě základní školy, kde přímo v praxi viděli tzv. totální komunikaci, která je na škole hlavním dorozumívacím prostředkem a zahrnuje v sobě znakový jazyk, znakovanou češtinu, prstovou abecedu, odezírání, reedukaci sluchu, mluvenou řeč či obrázky. Stejnou metodou pracují i paní učitelky v mateřské škole, která poskytuje vzdělání dětem se sluchovým postižením, s těžkými vadami řeči a s kombinovaným postižením ve věku od tří zpravidla do šesti (sedmi)let. Ve čtyřech třídách mateřské školy se naši žáci seznámili s metodami práce, materiálním vybavením a pomůckami a dozvěděli se o nutnosti úzké spolupráce se speciálními pedagogy a psychologem SPC, které je nedílnou součástí školy.