Dne 20. 6. 2023 proběhl v rámci projektu Implementace krajského akčního plánu Olomouckého kraje II pátý ze série pěti workshopů „Metodické kabinety“, určený učitelům z MŠ Olomouckého kraje, tentokrát na téma „LÉTO“.
Kabinet Informačních technologií úvodem seznámil účastníky s těmito tématy:
- Využití interaktivních aplikací iŠkoličky Barevné kamínky: Červen, Moje vlast, S Lipáčkem na výlet - kreslený panáček Lipáček zve děti na výlety po místech obrázkové mapy ČR a provází je úkoly.
- Bee bot programovatelná včela - digitální koutek - využití obrázků míst a programování včely, která mezi nimi putuje.
- Konstrukční a komunikační koutek - digitální fotoaparát , digitální mikrofon - modelování místa bydliště, tvorba plakátu.
- Fontány – seznámení s digitálními technologiemi (fotoaparát, tablet, počítač, tiskárna) – projekt PPUČ - na procházce pořízení fotografií fontán a následná práce s nimi.
Kabinet výtvarné výchovy připravil pro účastníky praktické vyzkoušení výtvarných technik pro tvorbu s mottem Motto: Léto - malí malíři:
- Práce s krepovým papírem - malování krepovým papírem, otisk krepového papíru.
- Malování whiteboardem - rybičky na vodní hladině.
- Papírový hledáček (v podobě např. mořského živočicha, lodě, děvčátka, …).
- Stínový kaleidoskop a dalekohled.
- Rytí do olejového pastelu.
-
Květinová paleta, květinové šatičky pro panenku.
-
Akční gestická malba (inspirace Jaksonem Pollockem).
V kabinetu hudební výchovy se účastníci prakticky zapojili do následujících hudebních aktivit s tématy: moje tělo, veselý orchestr, výlet k babičce:
- Jepo i tai tai je (hra na tělo).
- W. A. Mozart: Chléb s máslem - pohybová aktivita s vážnou hudbou.
-
Malí muzikanti - zpěv kánonu, pohybový a instrumentální doprovod.
-
Večer u rybníka - motivační píseň k poslechu.
-
Václav Trojan: Žabák - poslechová hádanka.
-
Žabka a kytara - píseň s prvky jazzu.
-
Aktivity - práce s tělem, práce s rytmem, pohyb a pantomima.
-
Aktivizující metody - pohybový ritual, chůze v prostoru, objevování možností pohybového ztvárnění.
-
Pantomima - řeč těla bez mluveného slova, cílem pohybové a pantomimické práce je postupně dosáhnout pravdivosti, přesnosti a sdělnosti, rozvíjí schopnost vyjadřovat se úsporně a věcně, pěstuje smysl pro rytmus a prostorové cítění.
-
Práce s tělem a rytmem - správné držení těla, rytmus a chůze v prostoru, vnímání svého tělo a jeho možností, rytmická a temporytmická složka pohybu, prostorová orientace a pohyb v prostoru.