Na vstupní kurz, který proběhl na konci srpna na GJB a SPgŠ v Přerově, plynule navázalo průběžné vzdělávání provázejících učitelů. Do studia se zapojilo více než dvacet učitelů mateřských škol, kteří se během školního roku 2025/2026 budou pravidelně setkávat a rozvíjet své kompetence potřebné pro vedení pedagogické praxe žáků.
První vzdělávací blok se uskutečnil 30. září 2025 a nesl téma „Vesmír a cestování v předškolním vzdělávání“. Pod vedením Mgr. Beranové a Mgr. Herinkové si účastníci vyzkoušeli praktické aktivity z oblasti hudební výchovy a IT. Zahrnovaly práci s rytmem a Orffovými nástroji, hudebně-pohybové hry i propojení hudby s moderními technologiemi, například s využitím robotických hraček Ozobot a Bee-Bot.
Cílem průběžného vzdělávání je posílit schopnost učitelů integrovat metodiky výtvarné, hudební a dramatické výchovy do každodenní práce s dětmi, a zároveň jim nabídnout moderní postupy a nástroje podporující tvořivost, spolupráci a technologickou gramotnost. Obsah jednotlivých bloků vychází z ŠVP oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika a reaguje na reálné potřeby provázejících učitelů.
Vzdělávání probíhá v rámci projektu IDZ, díky němuž budou navíc pořízeny nové pomůcky do jednotlivých výchov a IT, které účastníkům usnadní přenos získaných zkušeností do praxe.
Stejně jako vstupní kurz je i průběžné vzdělávání důležitým krokem k tomu, aby provázející učitelé mohli poskytovat kvalitní podporu budoucím pedagogům a naplňovat svou klíčovou roli při propojení teorie s praxí.