Přejít na obsahovou část stránky

Vstupní studium k výkonu specializační činnosti provázejícího učitele

IDZ

Více než dvacet učitelů mateřských škol usedlo v posledním srpnovém týdnu do lavic přerovského Gymnázia Jana Blahoslava a Střední pedagogické školy (GJB a SPgŠ), kde se zúčastnili vstupního kurzu pro provázející učitele. Kurz byl zaměřen na rozvoj kompetencí potřebných k vedení pedagogické praxe žáků a připravil účastníky na důležitou roli průvodců budoucích pedagogů.

Cílem tohoto specializačního vzdělávání je posílit kvalitu učitelské praxe a podpořit propojení teorie s praxí. Provázející učitel se stává klíčovou osobou ve vzdělávání budoucích učitelů – pomáhá jim při plánování, realizaci a reflexi výuky a poskytuje jim odborné vedení i zpětnou vazbu.

Kurz, který vznikl v rámci projektu IDZ, probíhal formou kombinované výuky – 16 hodin prezenčně a 5 hodin distančně. Účastníci si během něj osvojili dovednosti jako vytváření bezpečného prostředí pro studenty praxe, vedení reflektivního dialogu, poskytování formativní zpětné vazby nebo společné plánování výuky.

Součástí programu byly také modelové situace z praxe – například, jak reagovat v momentě, kdy žák potřebuje podporu při řízení skupiny dětí. Učitelé se naučili nejen jak žáky podpořit, ale i jak efektivně reflektovat jejich práci tak, aby z praxe vytěžili co nejvíce.

Věříme, že právě kvalitní příprava provázejících učitelů přispěje k tomu, aby budoucí pedagogové vstupovali do praxe s jistotou, podporou a kvalitním zázemím.

Logo IDZ

Tento web využívá cookies

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti